Διαφοροποίηση της αγροτοκτηνοτροφικής οικονομίας με τη δημιουργία ενός πρόσθετου εισοδήματος στο κτηνοτρόφο με τον ίδιο να παραμένει κτηνοτρόφος και να προσθέτει στην καθημερινότητα του διάφορες υπηρεσίες όπως εκπαίδευση, ενημέρωση, συμμετοχή κυρίως και της εστίασης, διαμονής κατά δεύτερο. Εδώ τοποθετείται η ιδέα της διδακτικής φάρμας που μπορεί να τα συνδυάσει όλα αυτά αλλά κυρίως μπορεί να γίνει η κιβωτός όλου του κτηνοτροφικού πολιτισμού που χάνεται, μηχανισμός ισορροπίας και λήψης αποφάσεων αλλά και αλληλεγγύης μιας απίστευτης κοινωνικής δυναμικής αγρό-κτηνοτροφικής οικονομίας.
Βασικός μοχλός διατήρησης του κτηνοτροφικού πολιτισμού είναι η σήμανση, ανάδειξη των παλιών μητάτων, οι πυκνόκτιστες μάντρες και οι τράφοι, να αναδειχθούν ως μνημεία πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς , να καταγραφούν και να ενταχθούν σε προγράμματα αναστύλωσης και προστασίας, με δυνατότητα επισκεψιμότητας
Η φάρμα θα είναι επισκέψιμη από τα σχολεία και τους επισκέπτες και θα διαθέτει δικά της προϊόντα για επί τόπου κατανάλωση μαζί με την ενημέρωση τους για το πώς αυτά φτιάχτηκαν και τι θρεπτικές ιδιότητες έχουν.
Θα διαθέτει μικρό τυροκομείο μικρό χώρο εστίασης και γιατί όχι διαμονής.
Επίσης η διδακτική φάρμα μπορεί να βρει μια πολύ καλή εφαρμογή και στην γεωργία αναδεικνύοντας όλη την παράδοση της Κρήτης σε αγροτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας μα οικολογικές μεθόδους καλλιέργειας.